18 May 2012

BERNAMA: Raja Perlis Yakin Gagasan 1Malaysia Bukan Retorik

Dipetik dari http://www.bernama.com.my/bernama/v6/bm/newsgeneral.php?id=666901 


KANGAR, 17 Mei (Bernama) -- Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail percaya konsep 'Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan' yang diperkenalkan oleh kerajaan melalui Gagasan 1Malaysia bukan sesuatu yang retorik tetapi janji harus dikotakan. 


Sehubungan itu, baginda bertitah para penjawat awam perlu mengamalkan budaya kerja yang cekap, berintegriti dan mesra rakyat bagi memastikan sistem penyampaian awam tidak menghampakan. 


 "Tambahan lagi dengan kenaikan gaji dan imbuhan yang diumumkan kerajaan baru-baru ini menjadi motivasi kepada penjawat awam meningkatkan produktiviti kerja," titah baginda pada istiadat penganugerahan darjah dan pingat kebesaran sempena sambutan hari keputeraan baginda yang ke-69 di Istana Arau Khamis. 


 Raja Perlis turut berharap setiap rakyat menyemai semangat kerjasama kerana perpaduan menjadi nadi kemakmuran sesebuah negara dan menjadikan tragedi berdarah 13 Mei 1969 yang mencalar ikatan perpaduan sebagai satu iktibar. 


 Sehubungan itu, baginda berharap segala program sempena hari keputeraan baginda menjadi manifestasi kepada pengukuhan perpaduan di Perlis. -- BERNAMA

No comments: