07 November 2010

Aktiviti Biro 2010 (7)

LAPORAN AKTIVITI AMI DAN HAL EHWAL VETEREN

- Diskusi AMI (13 Mac 2010) – ustaz Mohd Rizal – Syiah di Internet
Diskusi buku diteruskan lagi pada sesi berikutnya dimana Ust. Mohd Rizal dijemput bagi membincangkan isu Syiah di Internet. Kehadiran pada hari tersebut adalah agak memuaskan.

- Tambah majalah
Salah seorang ahli Persatuan Al-Islah Perlis telah melanggan majalah-majalah untuk tambahan pembacaan di dalam Perpustakaan Persatuan Al-Islah Perlis (Anjung Maklumat Islah). Antara majalah yang dilanggan oleh ahli tersebut ialah majalah E@Siswa, Fokus SPM, Dewan Budaya, Dewan Masyarakat, Dewan Pelajar, Al-Islam, Majalah I, Anis, Asuh, Ana Muslim, Komik Kanak-Kanak dalam Bahasa Arab, Celik 3G, I Love Islam dan Majalah PC. Diharap majalah tersebut memberi ilmu pengetahuan yang berguna kepada para pembaca.

- Katalog buku-buku dan bahan ilmiah di perpustakaan Islah
Bahan-bahan bacaan seperti, buku ilmiah dan majalah dalam perpustakaan Persatuan Al-Islah Perlis (Anjung Maklumat Islah) disumbangkan oleh ahli-ahli Persatuan Al-Islah Perlis. Bahan-bahan tersebut telah dikatalogkan untuk simpanan Persatuan Al-Islah Perlis. Proses pengkatalogan tersebut telah di bantu oleh Pn. Sharoazlin.

- Diskusi AMI (18 April 2010) – Cikgu Midon – Islam dan Israel
Diskusi buku diteruskan lagi pada sesi berikutnya dimana cikgu Hamidon dijemput untuk membincangkan isu Islam dan Israel.

- Kelas komputer amali
Kelas Komputer amali telah dijalankan di Makmal Komputer Persatuan Al-Islah Perlis pada setiap hari Isnin hingga Khamis selepas solat Asar. Kelas tersebut telah diberi tunjuk ajar oleh saudara Adam Tengku Badrillah. Kelas tersebut mengambil masa selama 30 minit.

No comments: