08 April 2013


Semai semangat nasionalisme


TUANKU SYED FAIZUDDIN (tengah) dan Tuanku Lailatul Shahreen (tiga dari kanan) mencuba makanan ala tentera selepas pelancaran Latihan Askar Wataniah 2013 di Kangar semalam.


KANGAR - Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail (gambar) mahu askar wataniah menjadi agensi utama dalam menyemai semangat nasionalisme dan kenegaraan kepada masyarakat selain menjadi benteng pertahanan nombor dua negara.
Menurut baginda, rakyat yang mempunyai semangat nasionalisme dan kenegaraan pasti akan sentiasa berperanan membantu mempertahankan negara daripada sebarang bentuk ancaman.
Baginda bertitah, pasukan keselamatan tidak boleh melaksanakan kesemua tugas mempertahankan negara dengan sempurna tanpa kerjasama masyarakat.
"Sejarah telah membuktikan bahawa kekuatan rakyat adalah faktor utama yang akan menjamin kesejahteraan berterusan sesebuah negara," titah baginda.
Baginda bertitah demikian ketika merasmikan Pelancaran Latihan Askar Wataniah 2013 di pekarangan Stadium Utama Kangar di sini semalam.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0408&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_24.htm#ixzz2Pu5kzIAY 
Hakcipta terpelihara 

No comments: