28 August 2012

SINAR: Suburkan semangat muhibah, titah Raja Perlis

Dipetik dari akhbar Sinar Harian keluaran 26 Ogos 2012, pautan http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/suburkan-semangat-muhibah-titah-raja-perlis-1.79146 juga boleh dirujuk.

KANGAR - Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail mahu setiap rakyat memahami budaya kaum-kaum lain serta menyuburkan semangat muhibah di kalangan mereka.

Baginda bertitah rakyat juga perlu mengekalkan keharmonian demi kepentingan masa depan generasi akan datang.

"Kita perlu tinggalkan sesuatu yang baik atau sekurang-kurangnya kehidupan yang harmoni untuk generasi akan datang atau anak cucu kita," titah baginda pada majlis rumah terbuka Aidilfitri dan sambutan 55 tahun merdeka di Stadium Utama di sini hari ini.

Baginda gembira kerana majlis itu dihadiri oleh masyarakat berbilang kaum yang menggambarkan semangat perpaduan yang jitu di kalangan mereka.

Pada majlis yang dihadiri oleh kira-kira 15,000 penduduk berbilang kaum itu, Raja Perempuan Perlis Tuanku Fauziah Tengku Abdul Rashid menyampaikan sumbangan duit raya kepada kanak-kanak.

Turut hadir ke majlis itu ialah Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail,Raja Puan Muda Perlis Tuanku Hajah Lailatul Shahreen Akashah Khalil dan Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu.

Sebanyak 59 buah gerai makanan tradisional dan moden disediakan pada majlis yang bermula 10 pagi dan berakhir 3 petang itu. - Bernama

No comments: