10 September 2011

Jualan Amal : Buku Menyuluh Keraguan Dengan ISTIKHARAH





Buat julung kalinya Persatuan Al-Islah Perlis memperkenalkan jualan amal di alam maya ini, dengan membeli buku ini, anda telah menyumbang kepada anak-anak yatim dan miskin di Teratak Rahmat. Sekiranya diizinkan Allah, program ini akan dilancarkan pada hari Ahad bersamaan 11 September 2011 oleh Yang Dipertua Persatuan Al-Islah Perlis, iaitu Cikgu Othman Husin dengan kerjasama Ustaz Mohamad Abdul Kadir bin Sahak, penulis buku ini, yang berusaha untuk mengetengahkan satu sunnah dalam menghadapi persoalan ‘apakah’ atau keraguan yang sering ditempuhi dalam kehidupan seharian.Semoga Allah memberi keberkatan dan rahmat-Nya kepada semua yang terlibat dalam program yang bakal dilancarkan.

Ustaz Abd Kadir Sahak
“ Membulatkan doa dan permohonan kepada Allah S.W.T dan menyerah segala urusan kepada-Nya adalah bukti ‘Ubudiah’ yang murni seorang hamba kepada pencipta-Nya. Semua unsur ini terdapat di dalam solat Istikharah. Rasulullah S.A.W bersungguh-sungguh mengajarkannya sepertimana mengajar al-Quran kepada mereka (sepertimana yang tercatat dalam hadis riwayat al-Bukhari). Malangnya solat yang memiliki kedudukan yang besar di dalam sunnah ini, ditinggal dan diabaikan.” Isi yang terdapat di kulit belakang ini sememangnya mempunyai daya tarikan dan membuatkan orang yang cintakan ilmu merasa berkobar untuk mencari cahaya dalam menyuluh keraguan dengan ‘Istikharah’.

Selain jualan di premis persatuan dan masjid-masjid yang akan dikunjungi sukarelawan, buku ini juga akan dijual secara ‘online’ oleh pihak Teratak Rahmat dengan harga RM 4.50 (tidak termasuk bayaran pos), kepada sesiapa yang berminat boleh menghubungi Azwar Ibrahim (+6019-4776482) dan Nurulhuda Idris (+6019-4219382) selaku wakil Teratak Rahmat . Sebarang pertanyaan boleh terus berhubung dengan wakil Teratak Rahmat dan boleh juga dihantar ke e-mail Teratak Rahmat iaitu teratakrahmat@gmail.com.
Beliau juga merupakan tenaga pengajar di Al-Islah Perlis

Bagi tujuan bank-in, sumbangan boleh dimasukkan ke akaun Bank Muamalat TERATAK RAHMAT di nombor akaun 0901-0019362-72-9. Semoga usaha yang positif ini menjadi sesuatu yang amat bermanfaat dan bermakna kepada usaha menjaga anak-anak yatim dan miskin di Teratak Rahmat.

No comments: