06 February 2013


Kelas pengajian tahun 2013

bagi tahun 2013 ini, Kelas/kuliah di Persatuan Al-Islah berjalan seperti biasa pada hari jumaat dan ahad. Antara penceramah jemputan yang dipanggil adalah Ustaz Syeikh Daud, Ustaz Saidan Affendi, Ustaz Muhammad Ihsan bin Idris, …………………..    
Baru-baru ini, Persatuan Al-Islah  mengadakan satu kuliah subuh & sarapan pagi yang pertama buat tahun 2013 ini, iaitu pada hari khamis 24 januari 2013 bersamaan dengan hari cuti umum sempena Maulidur Rasul . Kuliah subuh ini, disampaikan oleh ustaz Rizal Azizan yang bertajuk  MEMBIASAKAN YANG BETUL, MEMBETULKAN YANG “TERBIASA”. Antara intipati kuliah tersebut adalah menyatakan dan membetulkan para hadirin muslimin dan muslimat bahawa menyambut Maulidul Rasul adalah tidak boleh didalam islam dan tidak pernah disunnahkan oleh RasulNya.












Disamping itu, jamuan/sarapan pagi telah di sediakan oleh pihak Persatuan Al-Islah , antara menunya adalah roti canai, kuih muih, nasi ayam ala Johor, makanan bijirin koko crunch/cornflakes manakala minumannya adalah teh tarik, teh panas, kopi dan susu.





Para hadirin dipersilakan menjamu selera sesudah selesainya Ustaz Rizal menyampaikan ceramahnya. Majlis kuliah subuh ini berakhir pada sekitar pukul 8.00 pagi
Setakat ini saja yang dapat dikongsi….














Allahu’alam

No comments: